Forum Sojusz Fallen
Fallen
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Karty Dźwiękowe

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Sojusz Fallen Strona Główna -> Ściągi, Zadania itp. / UTK
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricko
Brain
<FONT COLOR=DAA520>Brain</FONT>



Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 3255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ..::Zabrze::..

PostWysłany: Śro 21:23, 16 Mar 2011    Temat postu: Karty Dźwiękowe

CYFROWY ZAPIS

Etapy kodowania informacji analogowej:

*Próbkowanie - polega na cyklicznym (z określoną częstotliwością) sprawdzaniu przebiegu analogowego i zwykle czasowym zapamiętaniu tej wartości
*Kwantyzacja - polega na podziale całego obszaru zmienności wielkości analogowej na określoną liczbę przedziałów i stwierdzeniu, w którym przedziale znajduje się dana próbka
*Kodowanie - polega na przyporządkowaniu każdemu przedziałowi zmienności wielkości analogowej określonej kombinacji zerojedynkowej i podaniu kodu tego przedziału, w którym znajduje się próbka

RYSUNEK NR 1 PRZEDSTAWIAJĄCY PRZETWARZANIE SYGNAŁU Z ANALOGOWEGO NA CYFROWYY



RYSUNEK NR 2



BŁĄD DIGITALIZACJI



TWIERDZENIE KOTIELNIKOWA-SHANNONA

fp = 2 * 20kHz + Niewielki Zapas (ok. 4kHz) = 44 kHz

20 kHz - częstotliwość słyszalna
fp - częstotliwość próbkowania

Częstotliwość próbkowania musi być dwa razy większa o częstotliwości sygnału, aby sygnał mógł być prawidłowo odtworzony

BUDOWA I ZASADA DZIAŁANIA KARTY DŹWIĘKOWEJ

Elementy:

DSP - Digital Signal Processor - układ sterujący pracą karty dźwiękowej
A/C - Przetwornik Analogowo-Cyfrowy
C/A - Przetwornik Cyfrowo-Analogowy
Mikser - układ do łączenia dźwięków
AMPL - wzmacniacz sygnału
Synteza WaveTable (WT) - dźwięk powstaje z oryginalnych próbek (sampli), nowe dźwięki mogą być uzyskiwane poprzez zmianę amplitudy lub częstotliwości dźwięku
Synteza FM - generowane sa sztuczne dźwięki na podstawie złożonych równań matematycznych
FDP - Filtr dolnoprzepustowy - likwiduje zakłócenia

SCHEMAT NR 1



SCHEMAT NR 2



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Sojusz Fallen Strona Główna -> Ściągi, Zadania itp. / UTK Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin