Sojusz Fallen
Fallen
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Sojusz Fallen Strona Główna
->
Specjalizacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Klasowe - Technikum nr 7 Zabrze
----------------
Ściągi, Zadania itp.
Piastowie
Matura 04.05.2012 - 22.05.2012 - W trakcie...
Konkursy
III Rzeczpospolita
Matura - Lektury
OGame Wewnętrzne
----------------
Handel
Wojny i Pakty
Farmy i Skany
Nasze Najlepsze RW
Zmiany i Rozmowy o OGame
Statystyki
Metal za kryształ
Kryształ za deuter
Deuter za kryształ
Metal za deuter
Deuter za metal
Informatyka Zaawansowana
OB
SOiSK
Specjalizacja
PSiO
UTK
Angol
Ang.Zaw.
Fiza
Gegra
Hista
Mata
Niemiec
Polski
PP
Religia
WOS
Biola
Chemia
Władcy
Lektury
Olimpiada o Wynalazczości
TP
C
C++
PHP
Walka o Niepodległość
Java
Hyde Park
----------------
             
Zegar
Gadka Szmatka
Dowcipy
Gry Komputerowe
Porozmawiajmy o OGame
Sport
Filmy i TV
Nowinki Komputerowe i Komorkowe
Muza
Inne Unia
----------------
Nasza Gra na Innych Uniach
Archiwum
----------------
U60 i Akademia Fallen
U38
Chwała Fallen
U1
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Ricko
Wysłany: Wto 9:00, 09 Lis 2010
Temat postu: Karty Graficzne
KARTY GRAFICZNE
Karta graficzna
- odpowiedzialna za tworzenie i wizualizację danych wyjściowych
- typy danych wyjściowych
*tekst
*obraz statyczny 2D i 3D
*obraz dynamiczny 2D i 3D
BUDOWA KARTY GRAFICZNEJ
- GPU (Graphics Processing Unit) – koprocesor graficzny, procesor znajdujący się na karcie graficznej odciążający CPU
- VRAM (VideoRAM) – pamięd obrazu
- DAC (Digital to Analog Converter) – przetwornik cyfrowo analogowy służący do przetworzenia sygnału sterującego wyświetlaniem obrazu na monitorze analogowym
- interfejs: ISA, VLB, PCI, AGP, PCI-Express
- interfejs zewnętrzny: VGA, DVI, HDMI
- chłodzenie: pasywne lub aktywne
WYŚWIETLANIE OBRAZU
- Bufor Z – metoda pozwalająca na określenie położenia obiektów sceny na osi Z (odległośd od ekranu) – obiekty niewidoczne nie są uwzględniane w obliczeniach
- anti-aliasing – wygładzanie ukośnych krawędzi poprzez rozmywanie ich z tłem
- alpha-blending – zlewanie ze sobą dwóch lub więcej obrazów (przy użyciu tzw. kanału przezroczystości – kanał alfa)
- cieniowanie metodą Gourauda – metoda cieniowania przestrzennych brył polegająca na cieniowaniu wierzchołków wielokątów składających się na bryłę
- nakładanie tekstur – nakładanie obrazów bitowych na wielokąty tworzące bryły w przestrzeni
- korekcja perspektywy – nakładanie tekstury z zachowaniem odpowiedniej perspektywy, niezależnie od kąta, pod jakim patrzymy na bryłę
- MIP-mapping – nakładanie na obiekt tekstury bardzo zbliżonej do niego rozmiarami
- zamglenie i sortowanie odległości – efekt zacierania widoku obiektów wraz ze wzrostem ich odległości od obserwatora
- Pixel Shader – cieniowanie pikseli, jednostka programowalna odpowiadająca za wyliczanie koloru pikseli
- Vertex Shader – cieniowanie wierzchołkowe – transformacje pozycji wierzchołków obiektów na ekranie
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin