Sojusz Fallen
Fallen
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Sojusz Fallen Strona Główna
->
Specjalizacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Klasowe - Technikum nr 7 Zabrze
----------------
Ściągi, Zadania itp.
Piastowie
Matura 04.05.2012 - 22.05.2012 - W trakcie...
Konkursy
III Rzeczpospolita
Matura - Lektury
OGame Wewnętrzne
----------------
Handel
Wojny i Pakty
Farmy i Skany
Nasze Najlepsze RW
Zmiany i Rozmowy o OGame
Statystyki
Metal za kryształ
Kryształ za deuter
Deuter za kryształ
Metal za deuter
Deuter za metal
Informatyka Zaawansowana
OB
SOiSK
Specjalizacja
PSiO
UTK
Angol
Ang.Zaw.
Fiza
Gegra
Hista
Mata
Niemiec
Polski
PP
Religia
WOS
Biola
Chemia
Władcy
Lektury
Olimpiada o Wynalazczości
TP
C
C++
PHP
Walka o Niepodległość
Java
Hyde Park
----------------
             
Zegar
Gadka Szmatka
Dowcipy
Gry Komputerowe
Porozmawiajmy o OGame
Sport
Filmy i TV
Nowinki Komputerowe i Komorkowe
Muza
Inne Unia
----------------
Nasza Gra na Innych Uniach
Archiwum
----------------
U60 i Akademia Fallen
U38
Chwała Fallen
U1
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Ricko
Wysłany: Wto 8:31, 08 Mar 2011
Temat postu: IP & ICMP
---W BUDOWIE---
IP
Protokół internetowy jest protokołem
warstwy sieciowej
; cechy IP:
*
protokół pakietowy,
*
niezależny od niższych warstw sieci: adresami IP mogą posługiwać się
urządzenia korzystające z podłączenia do sieci poprzez Ethernet, Token
Ring, FDDI, etc.
*
zapewnia globalną komunikację,
*
zapewnia (a raczej: miał zapewniać) globalnie unikalne adresy.
Ważną cechą IP jest
zawodność
- protokół ten nie zapewnia niezawodnego przesyłania danych. Oznacza to, że może wystąpić dowolna kombinacja następujących sytuacji:
*przekłamanie danych,
*zamiana kolejności (pakiet A wysłany przed B, ale pakiet B dociera
jako pierwszy),
*podwójne dostarczenie pakietu,
*zagubienie / odrzucenie pakietu.
Mówi się, że jest to protokół
best effort delivery
– próbuje dostarczyć dane, ale nie kontroluje poprawności tego procesu. Jedynie nagłówek pakietu IP jest zabezpieczony sumą kontrolną
Dzięki temu, że protokół IP nie dba o poprawność dostarczenia danych jego działanie jest szybkie; umożliwia to także uproszczenie konstrukcji routerów (przypuszczalnie właśnie to zadecydowało o sukcesie IP). Z drugiej strony konieczność zapewnienia pewnego przesyłu danych spada na protokoły warstw wyższych.
ADRESY IP
Adresy IPv4 mają 32 bity, tradycyjnie podaje się je jako cztery liczby z zakresu od 0 do 255, oddzielone kropkami (stąd teoretycznie istnieje trochę ponad 4 mld. adresów). Adres każdego węzła przypisany jest jednoznacznie do określonej sieci; jeśli węzeł zostanie podłączony do innej sieci bez zmiany adresu, połączenia nie będą możliwe.
Podział taki spowodował, że adresy IP zaczęły się szybko wyczerpywać; ogromna jak się zdawało przestrzeń adresowa zaczęła się szybko kurczyć: *wielkie amerykańskie korporacje rezerwowały sobie sieci klasy A (po 16,7 mln. adresów), niezależnie, czy tego potrzebowały, czy nie
*sieci klasy C okazały się za małe do typowych zastosowań
(korporacyjnych), stąd zaczęto szybko rozdawać adresy sieci klasy B. Około 1993 roku wprowadzono zmiany w systemie zarządzania adresami; system ten nazwano
C
lassless
I
nter –
D
omain
R
outing.
CIDR
CIDR zakłada, że długość adresu sieci może być zmienna; dzięki temu podział adresów można przeprowadzać w sposób bardziej elastyczny. Ponadto, możliwe jest zagnieżdżanie sieci, bądź łączenie mniejszych sieci w większe, co znacząco redukuje ilość routerów koniecznych do obsługi sieci, oraz długość tabeli routingu, które muszą zostać stworzone
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin