Sojusz Fallen
Fallen
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Sojusz Fallen Strona Główna
->
Java
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Klasowe - Technikum nr 7 Zabrze
----------------
Ściągi, Zadania itp.
Piastowie
Matura 04.05.2012 - 22.05.2012 - W trakcie...
Konkursy
III Rzeczpospolita
Matura - Lektury
OGame Wewnętrzne
----------------
Handel
Wojny i Pakty
Farmy i Skany
Nasze Najlepsze RW
Zmiany i Rozmowy o OGame
Statystyki
Metal za kryształ
Kryształ za deuter
Deuter za kryształ
Metal za deuter
Deuter za metal
Informatyka Zaawansowana
OB
SOiSK
Specjalizacja
PSiO
UTK
Angol
Ang.Zaw.
Fiza
Gegra
Hista
Mata
Niemiec
Polski
PP
Religia
WOS
Biola
Chemia
Władcy
Lektury
Olimpiada o Wynalazczości
TP
C
C++
PHP
Walka o Niepodległość
Java
Hyde Park
----------------
             
Zegar
Gadka Szmatka
Dowcipy
Gry Komputerowe
Porozmawiajmy o OGame
Sport
Filmy i TV
Nowinki Komputerowe i Komorkowe
Muza
Inne Unia
----------------
Nasza Gra na Innych Uniach
Archiwum
----------------
U60 i Akademia Fallen
U38
Chwała Fallen
U1
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Ricko
Wysłany: Nie 18:45, 13 Lis 2011
Temat postu: Kompilowanie + Ułamki --> Sprawdzian
KOMPILOWANIE + UŁAMKI --> SPRAWDZIAN
Do dyspozycji mamy następujący program:
Cytat:
public class Program //główna klasa
{
public static void main(String args[]) //główna metoda static void
{
ulamek u1=new ulamek(); //tworzenie obiektu z klasy
u1.zapisz(3,8); //użycie metody "zapisz" w celu przypisania wartości licznikowi i mianownikowi
u1.wypisz(); //użycie metody "wypisz" wypisującej ułamek na ekranie
}
}
class ulamek
{
int licznik;
int mianownik;
public void wypisz()
{
System.out.println(licznik+"/"+mianownik);
}
public void zapisz(int l,int m)
{
licznik=l;
mianownik=m;
}
}
1. KOMPILOWANIE (Dopuszczający)
Warunki:
*Nazwa głównej klasy musi być identyczna jak nazwa pliku o rozszerzeniu JAVA:
*Plik musi znajdować się w katalogu Jdk_wersja/Bin
Krok 1:
Za pomocą wiersza polecenia wchodzimy do katalogu Jdk_wersja/Bin
Krok 2:
Dalej w wierszu polecenia wpisujemy komendę
javac nazwa_programu.java
, w naszym przypadku
javac Program.java
Krok 3:
Jeśli nie ma żadnych błędów wpisujemy kolejną komendę
java nazwa_programu
, u nas jest to
java Program
Działanie:
Program skompiluje się i zadziała, na ekranie zostaną wypisane efekty jego działania
2.ODWROTNOŚĆ UŁAMKA (Dostateczny)
W przypadku odwrotności ułamka dodajemy w głównej metodzie
static void
dwie funkcje:
zamień
oraz
wypisz
. Funkcja wypisz jest już w naszym programie, po prostu ją powtarzamy. aby wypisać odwrotność ułamka, dopisujemy za to funkcję zamień, w której po prostu zamieniamy przy przypisywaniu wartości zmienne z licznika do mianownika i odwrotnie:
Cytat:
public class Program
{
public static void main(String args[])
{
ulamek u1=new ulamek();
u1.zapisz(3,8);
u1.wypisz();
u1.zamien(3,8);
u1.wypisz();
}
}
class ulamek
{
int licznik;
int mianownik;
public void wypisz()
{
System.out.println(licznik+"/"+mianownik);
}
public void zapisz(int l,int m)
{
licznik=l;
mianownik=m;
}
public void zamien(int l,int m)
{
licznik=m;
mianownik=l;
}
}
Efekt:
3.MNOŻENIE (Dobry)
W mnożeniu należy stworzyć dwa nowe obiekty:
u2
i
uw
, u2 będzie drugim czynnikiem w mnożeniu (pierwszym jest nasz ułamek u1 o wartości 3/8). Przypiszemy u2 wartość 4/2. Uw z kolei będzie iloczynem powyższych czynników czyli będzie miało wartość równą: 3/8 *4/2 = 12/16. Wszystko co należy tu zrobić robimy w metodzie
static void
:
Cytat:
public class Program
{
public static void main(String args[])
{
ulamek u1=new ulamek();
ulamek u2=new ulamek();
ulamek uw=new ulamek();
u1.zapisz(3,8);
u1.wypisz();
u2.zapisz(4,2);
u2.wypisz();
uw.licznik=u1.licznik*u2.licznik;
uw.mianownik=u1.mianownik*u2.mianownik;
uw.wypisz();
}
}
class ulamek
{
int licznik;
int mianownik;
public void wypisz()
{
System.out.println(licznik+"/"+mianownik);
}
public void zapisz(int l,int m)
{
licznik=l;
mianownik=m;
}
}
Efekt:
4.SKRACANIE UŁAMKA (Bardzo Dobry)
W tym przypadku po wymnożeniu ułamków skracamy je. W tym celu tworzymi nową metodę o nazwie
skracaj
, w której za pomocą Algorytmu Euklidesa szukamy NWD. Po jego znalezieniu dzielimy przez niego zarówno licznik jak i mianownik, a wynik wypisujemy:
Cytat:
public class Program
{
public static void main(String args[])
{
ulamek u1=new ulamek();
ulamek u2=new ulamek();
ulamek uw=new ulamek();
u1.zapisz(3,8);
u1.wypisz();
u2.zapisz(4,2);
u2.wypisz();
uw.licznik=u1.licznik*u2.licznik;
uw.mianownik=u1.mianownik*u2.mianownik;
uw.wypisz();
uw.skracaj();
uw.wypisz();
}
}
class ulamek
{
int licznik;
int mianownik;
public void wypisz()
{
System.out.println(licznik+"/"+mianownik);
}
public void zapisz(int l,int m)
{
licznik=l;
mianownik=m;
}
public void skracaj()
{
int a=licznik;
int b=mianownik;
while (a!=b)
{
if (a>b)
{
a=a-b;
}
else
{
b=b-a;
}
}
licznik=licznik/a;
mianownik=mianownik/a;
}
}
Efekt:
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin